Sankta Lucia (Svälj)



Den svarta kvinnan bär en hatt, hon är gift med Sveriges konung. Kungen har sin krona, kvinnan har sin hud. Hon ber en bön   om mannen hon förväntas älska, hatten glider av och blottar hennes hårbotten; bönen är avklädd. Hon skrattar oss   rakt upp i ansiktet, hon skrattar oss rakt upp i ansiktet. Barnen leker i skogen med elefantmasken på. Dö dö dö. Barnen läser ur bibeln. Innandömet ur dockan tas ut. Flickan bränner upp sina byxor. Elda bibeln. Elda gud elda världen elda bibeln elda bibeln. Skallarna på den här platsen ska röra på sig. Det här är platsen med skallarna; skalleplatsen, det forna Golgata; platsen för undergången; där ingen försoning existerar. Pojken gör en nedräkning och bilden sprängs huslängorna vid havet sprängs allt sprängs elda allt. En vouyerist betraktar de badande kropparna den nakna huden fettet rörelserna vid underlivet han betraktar en fet kvinna med veck på ryggen kameran under ytan under vattnet ljudet är under.

Allt av är kvalitet och klass, den svarta kvinnan kvarglömd i landet med sina spjut och sin misshandlade hud. If someone try to fuck me I can fuck him with this spear. Hon kan knulla honom med den kvarglömda förtrollningen, med spjutet som inte längre finns i hennes hand.

Lagboken är den bästa boken det är den sanna berättelsen bibeln berättar lögner lagen berättar sanningen det är fantastiskt Alla är galna säger den vita kvinnan. I bakgrunden hörs reklam från teven. Hon lägger sig i det ultravioletta ljuset och ett sagospel under ytan inleds med manetdans. Pojken pissar i vattnet pissar på maneterna pissar över ytan under ytan han dödar maneterna med en stock döskallarna dansar; skalleplatsen skriker; skalleplatsen ber om att människorna ska svälja den här säden, den här grödan, den här fuktiga jorden, svälja alltsvälja allt svälja. Allt att människorna ska hugga med sina spjut i den här marken, borra spjuten djupare; ännu djupare. De sista ljuva åren är de bästa i vårt liv. Midsommarkransen reses i mitten av cirkeln, i mitten av människornas ritual, i mitten av människorna som hyllar det tvehövdade spjutet, hyllar traditionen och det lustiga i att se ko-ackande grodor. Den svarta kvinnan lyssnar på Sankta lucia. Hennes tänder gnisslar ljudet skär sig och ljuset från staden rör sig i takt med ljuskronan; det brinnande uppe på hennes skalle det brinner där.

Barnen häller en dunk bensin på asfaltet det brinner där. En väg av eld skapas. Fyrverkerier ett hjärta som dunkar en pojke som berättar om misshandeln hur hans mor piskade honom med det smala tjejskärpet, barnen som misshandlas de nakna barnen han fick lov och kissa och bajsa i en hink. Det är min egna sperma, mitt egna liv, jag skulle aldrig göra så mot min egen avkomma. Den rosa katten med det bortbrända håret. Det är en illusion ungefär som Matrix och dockan hänger ensam och naken kvar i skogen med en flagga i sin stjärt. Blev du fattig på ord nu? Barn ska inte ha tändare. Pojken krossar skärvor i skogen är det slagsmål, elefanten? Bögjävel, du måste ju vara naken fattar du väl. Den feta pojken utan hår på kuken ligger på marken och flickan står bredbänt över honom. Du kommer aldrig få knulla med nån fattar du – aldrig! ALDRIG! -

Den vita kvinnan ligger i sin dotters säng och har en önskan om att få sova för alltid. Hon bäddar sängen och sväljer mer tabletter. Under ytan andas det långsamt; de gröna växterna böljar och ljudet av undergången är nära nu; detta är skalleplatsen på höjden där offret sker och ansikterna är förvrängda, där det blonda håret brinner. Den svarta kvinnan är klädd som en drottning hon går över den gröna ängen och besöker en mäklare. Hon ska flytta in i ett av husen. Hon ska bli granne med den vita kvinnan. Jag gillar inte spisen det handlar inte om pengar det handlar om vad jag tycker om vad jag tycker om den här miljön påminner mig om Afrika. Den här staden är klassisk om man tittar från balkongen. Jag kan bygga en swimmingpool. I förrådet kan man lagra döda människor, kyla ner liken. It looks like its for dead people. Ha ha hahhahhhahhaaaaaaaaaaaha hah ha. Döda människor. Fågelkvittret ute på ängen och ett ruttet äpple i hennes mun hennes smaskande hennes skratt undervattensljudet hälsar henne välkommen.


Sara Tuss Efrik gör en automani av filmen Svälj av Mark Hammarberg & Ester Martin Bergsmark